Obeya söker kundansvarig PR-strateg
Obeya är en kreativ och strategisk PR-byrå med nordisk närvaro. Vi strävar alltid efter att skapa kommunikation som får fäste och driver verklig förändring. Vi tror på idéer som driver affären framåt och får fäste – i samhället och i människors hjärtan.
Om rollen
Som kundansvarig PR-strateg på Obeya blir du en affärsdrivande nyckelperson i vårt team. Ditt uppdrag är att utveckla våra uppdrag och kundrelationer, få dem att växa och skapa nya affärsmöjligheter för byrån. Det gör du genom att:
Bygga långsiktiga relationer med både befintliga och nya kunder
Identifiera behov och sälja in byråns tjänster och lösningar som skapar affärsnytta
Leder offert- och pitcharbete tillsammans med teamen, från behov → idé → förslag → avslut
Säkerställer lönsamhet och kvalitet i leverans samt driver tillväxt hos befintlig och ny kund
Agera som en trygg strategisk rådgivare inom PR och kommunikation
Bidra med idéer och insikter som utvecklar kundernas affär och position
Vi letar efter dig som
Har gedigen erfarenhet av PR och kommunikation, gärna med bakgrund från byrå eller liknande miljö
Är skicklig på att skapa förtroende och bygga nätverk
Har dokumenterad erfarenhet av att sälja in idéer, tjänster eller projekt – samt av att få en kund at växa eller drivit in nya uppdrag
Trivs i rollen som rådgivare och kan omsätta din kunskap till affärsnytta för kunder
Är nyfiken, samhällsintresserad och håller dig uppdaterad på trender och omvärld
Är en lagspelare som kommer med egna initiativ
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper – rätt person och driv är viktigare för oss än ett perfekt CV
Vi erbjuder
En spännande roll på en byrå med hög ambitionsnivå och samhällsengagerade uppdragsgivare
Flexibelt arbetsliv. Vi arbetar på plats från vårt kontor i Stockholm samt erbjuder möjlighet till distansarbete
Kompetenta kollegor som är generösa med sin kunskap och sitt engagemang
En glädjefylld arbetsplats vars högsta prioritet är medarbetare som mår bra och känner sig delaktiga
Kollektivavtal
Praktiskt
• Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månader provanställning
• Heltid, 37,5 timmars arbetsvecka
• Tillträde enligt överenskommelse, gärna under första kvartalet 2026
• Placeringsort: Stockholm med möjlighet till distansarbete
• Vi tillämpar individuell lönesättning
Känner du igen dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt till jobb@obeya.se – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, den 5 oktober 2025.
För frågor om tjänsten, kontakta byråchef Julia Karlsson på julia.karlsson@obeya.se eller 0730 377 522.