OBEYA SÖKER KUNDANSVARIG PR-STRATEG
Obeya är en kreativ och strategisk PR-byrå med nordisk närvaro. Vi strävar alltid efter att skapa kommunikation som får fäste och driver verklig förändring. Vi tror på idéer som driver affären framåt och får fäste – i samhället och i människors hjärtan.
Om rollen
Som kundansvarig PR-strateg på Obeya blir du en affärsdrivande nyckelperson i vårt team. Ditt uppdrag är att utveckla våra uppdrag och kundrelationer, få dem att växa och skapa nya affärsmöjligheter för byrån. Det gör du genom att:
Bygga långsiktiga relationer med både befintliga och nya kunder
Identifiera behov och sälja in byråns tjänster och lösningar som skapar affärsnytta
Leder offert- och pitcharbete tillsammans med teamen, från behov → idé → förslag → avslut
Säkerställer lönsamhet och kvalitet i leverans samt driver tillväxt hos befintlig och ny kund
Agera som en trygg strategisk rådgivare inom PR och kommunikation
Bidra med idéer och insikter som utvecklar kundernas affär och position
Vi söker dig som:
Har minst fem års erfarenhet av PR och kommunikation
Har gärna arbetat i en liknande kundansvarig eller strategroll, helst på byrå eller i en liknande konsultmiljö
Är skicklig på att skapa förtroende, bygga långsiktiga relationer och nätverk
Har dokumenterad erfarenhet av att driva affär – t.ex. genom att sälja in idéer, tjänster eller projekt samt utveckla befintliga kunder eller vinna nya uppdrag
Trivs i rollen som rådgivare och kan omsätta din kunskap till affärsnytta för kunder
Är nyfiken, samhällsintresserad och håller dig uppdaterad på trender och omvärld
Är en lagspelare som kommer med egna initiativ och tar ansvar från start till mål
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper – men den här rollen kräver att du är självgående, trygg i din kompetens och van vid att ta ett helhetsansvar för kundrelationer och uppdrag.
Vi erbjuder
En spännande roll på en byrå med hög ambitionsnivå och samhällsengagerade uppdragsgivare
Flexibelt arbetsliv. Vi arbetar på plats från vårt kontor i Stockholm samt erbjuder möjlighet till distansarbete
Kompetenta kollegor som är generösa med sin kunskap och sitt engagemang
En glädjefylld arbetsplats vars högsta prioritet är medarbetare som mår bra och känner sig delaktiga
Kollektivavtal
Praktiskt
• Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månader provanställning
• Heltid, 37,5 timmars arbetsvecka
• Tillträde enligt överenskommelse, gärna under första kvartalet 2026
• Placeringsort: Stockholm med möjlighet till distansarbete
• Vi tillämpar individuell lönesättning
Känner du igen dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt till jobb@obeya.se – vi intervjuar löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta byråchef Julia Karlsson på julia.karlsson@obeya.se eller 0730 377 522.